Err: Connection timed out [110] Ludwik C. Siadlak :: blog » 2006 » sierpień

Archiwa dla sierpień, 2006

Beauty of math

Choć za matematyką nie przepadam, a wręcz jej unikam, to trzeba przyznać, że interesujące:

1 x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321

1 x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 + 10= 1111111111

9 x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 = 88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888

Brilliant, isn’t it?

And finally, take a look at this symmetry:

1 x 1 = 1
11 x 11 = 121
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
111111111 x 111111111 = 12345678987654321

Czy SuperHost.pl plajtuje?

Prosperita s.c. z siedzibą w Gdyni, właściciel SuperHost.pl zajmuje sie również sprzedażą okularów przeciwsłonecznych, urządzeń szpiegowskich, samochodzików i odtwarzaczy mp3.
Przeglądając aukcje Allegro, szukając właśnie mp3-player’a dla mojej (od-wczoraj-byłej) dziewczyny trafiłem na dział Internet, jak to ja ;-). W gąszczu aukcji dają się odnaleźć kolejne firmy spod szyldu Prosperity.

Zatem, skoro tak, powstaje pytanie: czy Prosperita wycofuje się z rynku, czy może stara się skupić jedynie na swoim hostingu?
Nie dalej jak 4-5 miesięcy temu mogliśmy (my, ich klienci) przeczytać informację:

Własny Prosperita Data Center otwarty w marcu 2006 roku pozwolił nam kolejny już raz bez zmiany cen znacznie podnieść jakość świadczonych usług.

Na ich stronach, cały czas, widnieje informacja

Nasi technicy oferują Państwu niezawodną pomoc 7 dni w tygodniu.

Już pomijajac fakt, że jest to bzdura, bo będąc dostępnymi mogliby odpowiadać na maile. Na wielu forach toczą sie dyskusje n/t jakosci usług dostarczanych przez Prosperitę i dostępu do pomocy technicznej. I choć byłem (choć teoretycznie nadal jestem) ich klientem od 2003 roku, to nie narzekałem. Nie narzekałem do momentu, kiedy rzeczywiście potrzebowałem skorzystac z “Pomocy technicznej”. Pierwszy mankament jaki zauwazyłem to poziom wiedzy ludzi zasiadających pod numerami “Administratorów”. Miałem problem polegajacy na rozsyłaniu spamu z serwera na którym miałem konto. Ładnie, grzecznie zgłosiłem to do HelpDesku. 24, 48 godzin - zero reakcji. No to telefon (podany jako kontakt z administratorem):

- Z administratorem proszę.
- Nie ma.
- ?!
- W jakiej sprawie?
- […].

Opisalem. s33.superhost.pl rozsyła spam. zwrotne listy trafiaja na moje konto w tej domenie. A ja w życiu nie podałem nigdzie takiego adresu: ludwikc@s33.superhost.pl !

Minęła noc. Rano:

Sorry, your account has been disabled.

WTF? Telefon na komórkę do administratora: Abonent jest czasowo niedostępny, prosimy… . Stacjonarny:

- Tak, pańskie konto zostało zawieszone.
- Dlaczego?!
- Bo rozsyłało spam.
- Człowieku! Wczoraj do was dzwoniłem i to ja wam to zgłosiłem!
- Tak? No ja nie wiem, ale w regulaminie jest napisane, że nie wolno rozsyłać spamu…

Tragedia, Tragedia i jeszcze raz tragedia.
Powiem tak: Hosting mają dobry: szybki, sprawny i stabilny. Ceny, jak na polskie warunki - rzeczywiście świetne. Pomoc techniczna i ludzie tam pracujący ( przynajmniej ci, z którymi kontaktuje się klient) - poniżej poziomy krytyki.
Czy zatem ostatnie działania Prosperity, związane z wyprzedażą innych marrek, przez siebie firmowanych, wskazuje na stagnację w rozwoju firmy?

Zgłoszenie #307

Dodałem nowe zgłoszenie w buggerze.
Rzecz w tym, że posiadajac wiele joggów przypisanych do jednego JIDa, mamy stale zaznaczone w panelu który jest właśnie wykorzystywany. Jako, że Jogger rozpoznaje uzytkowników po nazwie konta a nie JID, więc dostając od bota informację o nowym wpisie na śledzonym joggu, nie mamy dostępu do poziomu który subskrybujemy. Innymi słowy jesteśmy przekierowywani na index jogga jak każdy inny (czyt. niezalogowany, bądź nieuprawniony) użytkownik.
Rozwiązanie jakie zaproponowałem w zgłoszeniu to połączenie nazwy konta z JIDem w trakcie rozpoznawania użytkownika i przypisywania dostępu do danego poziomu.

Inne propozycje?